Gå på medecin, ha anfall och att aldrig dricka alkohol.



Vissa ser det som att det är värsta farliga grejen att ha!, Ja då menar jag epelepsi.
Jag kommer kanske aldrig få körkort och aldrig kunna dricka alkohol i mitt liv, det beror
på om den går bort i framtiden.
Jag tycker själv att det inte är jobbigt att ha epelepsi, Har inte fått något anfall på ett bra tag.
Det ända som är jobbigt är att droga ned sig med medecinerna.

Ni som inte vet vad epelepsi innebär:

Epelepsi är som en sjukdom i hjärnan, Anfall är olika eftersom
att vissa har värre epelepsi än vissa andra, Jag har en lags epelepsi då
man kan få både små och stora anfall.

små anfall : skakar på kroppen , Kan inte styra över den själv.

stora anfall : Man svimmar av, ligger på golvet och skakar, slemmar och biter ihop
i munnen ( kan innebära att man börjar att blöda ) , Vaknar sedan upp och vet ingenting.


Minnen av mina anfall :

Mina stora anfall som jag har fått är oftast när jag vaknar mitt i natten över att jag ska upp
och dricka vatten, eller gå på toa. De flesta stora anfall har jag fått på toaletten mitt i natten,
då jag varit trött och tänt lampan och " ansträngt " mig för mycket.

När jag vaknar upp så är jag otroligt orolig över vad som har hänt, Oftast frågar jag en
massa saker och vad jag hört från andra är att jag inte minns ens vem min pojkvän är osv..
Det gör ont i munnen eftersom att jag bitit mig i tungan och bitit ihop så hårt att det gör ont
när man rör på munnen, Kan vara helt blöt i ansiktet pga att det slemmar i munnen när man
får anfallet.

Humor av epelepsi:

Ni kanske har kikat på tv någon gång också skämtar dom att någon person får
ett epelepsianfall, tex familyGuy och filmer osånt, När jag ser på sånt blir jag 
så jävla förbannad. Att såna som skrivit manuset ( som inte har epelepsi )
skämtar om att någon får ett anfall tycker jag är lite kränkande!

Har du epelepsi eller någon annan sjukdom??



 



 


Kommentarer
Postat av: Cp leif

Glömmer du även bort hur man stavar den här livsförändrande sjukdomen som du har?

2011-02-15 @ 21:45:44
Postat av: Alexandra - Uppsalas största blogg

sv: kul att du är med och tävlar om valfritt smycke :D

2011-02-15 @ 22:30:37
URL: http://vadfanskajagheta.se
Postat av: Cecilia

Om man ska tänka så (angående humor) är det mesta kränkande. Saker man ofta skämtar om är ju t.ex. alkohol, sex, homosexuella, döden, blondiner, fjortisar osv.



Alla är ju känsliga för olika saker, en som har en alkoholist förälder uppskattar kanske inte skämt om alkohol, men man kan ju knappast utesluta att skämta om det mesta för att tänka på allas känslor? Beror ju på hur man skämtar om det, med vem osv. Jag hade t.ex. aldrig kommit på tanken att skämta om epilepsi med dig. Om du förstår vad jag menar? :)



Det är ju en sak att skratta åt en alkoholist eller en med epilepsi-anfall på stan än att skämta om det i t.ex. family guy eller som stand-up komiker. En sak som stör mig är folk som skrattar åt sär-eleverna på skolan, alltså verkligen skrattar ÅT dem och när de ser.

2011-02-16 @ 12:40:48
URL: http://calatalo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0