D-R-E-A-M-S-!

Alla har väl drömmar? Jag har alltid haft en dröm, det är:
Modell, Vet att jag inte egentligen kommer kunna bli en modell, Har för konstig kropp,
Inte lika smal midja som dom på "top model" osv.. Det har varit en dröm, Har alltid varit det!
När man möter vissa personer så säger dom att man ser så bra ut på bild, Men det
är inte ofta dom säger att man ser bra ut irl, Att veta att man aldrig kommer kunna nå drömmen
gör mig till en sån ångest att jag knappt kan titta på modell-program.
Som tex, dendär nya på typ 5an med Kenza, Det får mig att känna mig såååå långt ned på listan som
det bara går. Är det bara jag som får ångest av att veta att jag aldrig kommer att uppnå en sådan dröm?


DAGENS UPPGIFT!

Skriv i din blogg om din dröm, Vad har du alltid velat bli? Vad känner du för drömmen?
och framförallt.. tror du att du kan uppnå till drömmen eller är det bara allmänt framtiden som
bestämmer vad som händer?















Kommentarer
Postat av: Anonym

du ska inte låta det hindra dig, du kan fortfarande uppfylla den drömmen amanda! <3

2011-10-11 @ 19:25:16
Postat av: joanna

Varför inte kämpa mot idealen istället för att låta dom krossa dig? Det är många som känner som dig, och jag lovar, du kan göra förändring! Det är bara att sätta ner foten och säga att man inte tycker det är okej att folk ska må dåligt och till och med få ätstörningar pga modevärldens ideal. Vi unga tjejer har mycket mer makt än vi tror!

2011-10-11 @ 20:36:38
URL: http://joannakauppi.blogg.se/
Postat av: -ttt

Du ser ju bra ut irl så som på bild..

jag hade också vela bli en modell , men jag hatar att stå framför kameran, måste ta 500 bilder innan jag blir nöjd med en enda, tror inte på positiva kommentarer eftersom jag i flera år hade kompisar som sa att jag var ful å fet å såg sjuk ut utan smink osv .. !

men de hade vart sjukt kul att bli modell, man behöver inte vara smal.. Modellerna nu , de är så himla fult att vara så smal som dom ju !

Vi är ju typ normalstora och de är de folk borde se, och inte dom som nästa har anorexia !

2011-10-16 @ 11:49:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0