LIKSOM BARBIEDOCKAN!

Ni vet väl hur alla gnäller om hur smal Barbiedockor är osv.. senast jag hörde det var liksom igår!
Sedan började jag tänka om jag har påverkats över att bariedockan varit supersmal när jag var liten..
NEJ! Det har den inte! Hade 1000 tals med barbiedockor, en hel svart säck typ! och lekte med dom dagligen...
Fast att jag blev kallad för "tjockis" och fast att jag var en fet unge så har jag då inte påverkats över att Barbiedockan varit så smal!
Jag har inte riktigt heller tänkt på att barbie ska likna en människa eftersom att det är en leksak!
Liksom... enligt mig är det som att dömma en studsboll för att vara rund ist för fyrkantig,
ÄR DET NÅGOT FEL PÅ FYRKANTER ELLER!?
Shiiiit parents och ni andra som tycker att Barbie är ett stort Fail!
Det är ju förfan en leksak!










Kommentarer
Postat av: Cecilia

Barbie kanske inte påverkade dig, men den kanske påverkade dem barnen som kallade dig tjockis.



Jag lekte också mycket med Barbie när jag var liten, men kan inte komma på att den påverkat mig så mycket.



Men tycker inte du att det är lite sjukt att en leksak för barn ska ha dem måtten som Barbie har? Hade varit bättre om Barbie kom i olika former, för att visa barnen att det är okej att vara annorlunda. Man behöver inte vara smal, stora bröst och ha långt hår. Barn märker sånt. De ser väl att alla Barbie's är smala.

2011-10-22 @ 16:07:06
URL: http://calatalo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0