What's wrong?


Ibland funderar man på, Hur fin är jag?, Duger jag i en skalamängd? osv..

Man pratar om psykiskt, Hur känner jag? Hur tänker jag? Varför är det såhär just nu?

tex såhär kan det vara: 
Innan jag käkar middag känner jag mig jättefin och smal, Efter ser jag plöstligt mycket större ut än innan maten, Så känner jag iallafall, dock tänker jag inte "Åh men gud så tjock jag är!"

Tänk hur mycket en hjärna kan förstöra en hel kropp! Om vi tar o gör ett "kutt" i oss själva
(nej, jag har aldrig gjort det!) men det är ju hjärnan som tänker till och gör, like a baws!

Varför måste man ha ett bra utseende för att duga?

Mobbning gör en stor del av utbildningen också, Man kanske
inte vill gå till skolan vissa dagar osv..
MEN TÄNK TILL! Alla kan inte vara som en person, en person som duger.
Istället för att ropa eller slå en annan i gråa korridorer med skåp längs väggarna
så kan man väl försöka få en annan att trivas? Eller är mobbaren ngn äcklig människa
som tycker det är kul med lidande? Vad är problemet?

KAN DET VARA SÅHÄR?

Det är inte den utsatta det är fel på, Den utsatta har inga problem, Den utsatta
har bara ett eget liv och något innanför pannbenet, Medans det går en mobbare, problem
med socialen, En förälder som inte finns där för en och en annan som har problem med alkohol,
Det drabbar en själv, Mobbaren vill vara större än så, När personen inte kan göra något
åt sin familj så får den personen ta itu med allt i skolan, All aggresivation som inte
personen kan ta itu hemma, För i hemmet finns det en person som är större än mobbaren.

Skicka gärna en kommentar, Bara för att dela med dig vad du tänker!














 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0