Hur jag gick ned 20 kilo:

 

Fick en kommentar igår som jag tänkte svara på ;

"hur gjorde du för att gå ner 20 kilo? kan du inte typ skriva ett inlägg om det? :)"

 

..Och nu tänkte jag svara på den kommentaren,

Jag tänker vara ärlig så jag säger såhär, Jag gick ned vädigt snabbt eftersom jag tog min vikt

som 80 kilo av en start som extremt övervikt, Man måste vara otroligt stark för att klara av något

sådant, Jag hatade att träna från början, Jag gick på gymmet 5-6 dagar i veckan, Käkade ca 1000

kalorier per dag och slutade helt med onyttiga saker i en - två månader, Jag satte upp mål som jag

själv ville nå, Först var det 75 kilo, sedan förändrades det till 70 - 65 osv.. Vid 68 kilo så kände jag mig nöjd,

Då började jag träna styrke med fria vikter bara för att jag tyckte det var roligt.

Nu äter jag hur mycket som helst MEN fortsätter gå nedåt, Nu ligger jag på 63 kilo +  att jag byggt muskler ( som även väger ).

Det negativa ; Kan inte sluta gå nedåt efter att man tränat så starkt som jag gjort.

Det positiva ; Bättre självförtroende, Vågar vara sig själv och ser möjligheter som man aldrig gjort förut. Man ser även att man inte ska jämföra sig med en modell tex.

Det finns grupper att vara i ;

Modell : Lång och extrem undervikt!

Normal : Längd och vikt på samma

Tränare av styrke : Bygger muskler samtidigt som dom går upp i fett, Dvs ca, 50-50.

 

Det spelar inte så stor roll längre om någon kallar mig äcklig, korkad eller något annat för att jag vet att jag själv ser otroligt bra ut! I DON'T CARE! :D

Jag gjorde dethär inlägget om du är övervikt, INTE om du är som jag.

Har du ett BMI som ligger på just övervikt dvs över 25. Så borde du testa.

Men har du under 20 eller om du är imellan 20 o 25, sÅ testa att träna styrke, unna dig på

helger och träna 3 gånger i veckan, Hade jag gjort ^^

MITT BMI LIGGER PÅ 23. Dvs ; perfekt. Testa ditt :

 

http://www.viktvaktarna.se/health/asm/calc_bmi.aspx

 

.. och tänk på att det kan vara muskler inblandat :)

 


 




Kommentarer
Postat av: Anonym

ja men hur lärde du dig om kosten? vad åt du?

2010-12-13 @ 17:21:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0