SVAR PÅ KOMMENTAR

En anonym skrev in:
"Jag har dock en liten fråga till dig. Jag har läst din blogg länge, jag har följt din viktminskning o.s.v. Själv har jag varit anorektiker i 3 år. För 1.5 år sedan friskförklarade dom mig, trots att jag var allt ifrån frisk, jag fick tabletter som skulle göra att mitt skelett "byggdes upp" och som gjorde att jag skulle gå upp i normalvikt. Jag vägde 37 kg, efter tabletterna så väger jag 77 kg. Det går dagar jag inte äter, och det går dagar då jag vräker i mig. Jag skulle vilja få tips hur du gjorde för att gå ner i vikt, förutom att räkna kalorier."



SVAR :

Hej! Jätteroligt att du följer min blogg! Jag har aldrig varit anorektiker som du säkert vet, Men det du gör fel är att när du inte äter har du kanske en "mini-period" då du vet.. man känner att man är såå stor osv.. Det är bara psykiskt, Fast att man inte tänker på det alls.
Det du behöver är att du ska ALLTID äta, försök hitta balans när det kommer till mat. Ingen dag är inte lik en annan men att man iallafall försöker äta i rätt så regelbundna tider VARJE dag.
Det bästa är att bara hålla kosten, äta varje dag ca 5 ggr om dagen. Då känner du dig inte lika hungrig.
Om du äter 5 ggr om dagen, så gör det till mindre portioner.
Brukar säga att det hänger inte på vad man äter utan hur man äter det.

Dessutom krymper magsäcken om du äter mindre portioner.
Det gör det lättare att hålla sig ifrån sötsaker osv..
Men glöm inte! Va glad över den du är, Om du känner att du är sugen på något speciellt så
är det bara att äta. Det gäller att leva livet lite, Man ska inte känna press över att vara i en speciell vikt.
Va dig själv! Visa "dethär är jag" och om någon säger något så ta det inte som en kränkning.
ta det som avundsjuka från deras sida! Lev livet oach tack för att du skrev in, Kram

Kommentarer
Postat av: Anonym

hej, visste inte alls att du gått ner i vikt? :O hur mycket har du vägt som mest och när började du gå ner? Kram å tack för en bra blogg!

2011-10-17 @ 16:57:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0